söndag 4 oktober 2009

Söket i lördags

Fyra timmars hundträning/figgning i skogen i regnoväder! Men vi var uppdelade i 2 grupper, så det gick ganska smidigt i alla fall.
Jag är nöjd med träningen, som gick mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Denna gången hade vi bara godis som belöning för att få ner stressen - kamptrasan kom inte fram överhuvudtaget. Jag tycker att hon blev lite mer samlad inför varje skick, så jag tänker fortsätta med enbart godis som belöning i söket. Men motivationen var skyhög som vanligt - får hon bara springa så är hon nöjd =)

Efter söket så bjöd Dante in oss till hans stuga på grillad korv och äpplekaka......guuud vad gott det smakade efter att ha legat i blöta, kalla löv en hel förmiddag. Tack Dante & Kerstin!

1 kommentar:

  1. Låter bra, hon behöver nog inte kampen längre - söket i sig själv är tillräckligt. Bra att ha något mer att ta till om du skulle behöva - då kan du ju plocka fram kampleken igen ;)
    Tusen tack för skjutsen i lördags kväll!
    Jag tror inte att jag kommer ikväll, måste plocka fram kläder från vinden, städa, laga mat osv osv osv :(
    kramis

    SvaraRadera