lördag 25 juli 2009

Full rulle


Fantastiskt vad mycket man hinner med när man går upp vid 06.30-tiden. Jag har hunnit städa lägenheten, diska, tvätta, klippt klor, borstat Hollies tänder, lagat mat och gått en lång runda i skogen.....och klockan är halv fyra! =) Gött.

Bara långrundan i sig är rätt mycket jobb. Det blir inte bara promenad. Jag håller igång Hollie under hela rundan : sänder henne framåt - kallar in, hon får apportera leksak, stannar ibland och kör ett litet uppletande, gömmer mig så hon får leta upp mig och markera, hon får "gå fint" vid alla möten med folk, osv osv...med kul belöning givetvis!

På detta sätt vill jag att hon ska lära sig att hålla koll på mig och undra vad jag håller på med - om/när det ska hända något nytt roligt! =) Detta för att inte ge henne utrymme att hitta på egna grejer, som att spana efter vilt till exempel (favoriten).

Nä, nu ska jag ner med Linda till stan och kolla festivalen. Efter det så ligger spikmattan redo för en provliggning. Min snälla pappa har lånat ut den till mig. Måste erkänna att jag är rätt nervös - de där taggarna skojar man inte bort. Men de (shakti-mattproducenterna som säkert tjänar grova pengar) utlovar avslappning och välbefinnade!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad du är flitig :)
    Fin bild på Hollie!
    Ha en skön kväll!
    Mvh Jessica & Håkan

    SvaraRadera