fredag 17 juli 2009

Lugn & fin!



Det blev en platsliggning igår, och det gick mycket bättre än sist =) Hollie var lugnare och jag hade lättare för att få kontakt med henne. Hollie är ju inte så glad för andra hundar, och därför går jag omkring på planen och är superspänd - därav problemen med bland annat platsliggningen. Jag måste lära mig att slappna av - låta henne få slappna av i slakt koppel, för att istället korrigera henne de gånger hon visar för mkt intresse på annat/andra hundar.

Och som vanligt efter en torsdagsträning var man fylld till bredden med en massa bra träningstips! Anneli och Kenneth hjälpte mig med bland annat budföringen. Och en fröjd att se när Kenneth tränar sin Gino, ett ekipage som är klart för SM i Augusti! Dit ska vi hela gänget & heja på =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar