söndag 13 december 2009

Hundhelg!

Det har varit mycket hund denna helgen! Det började med söket i lördags. Vi körde en full ruta och Hollie var i bra form. Vi jobbar med avståndet i hennes markerigar, och det gick bra. Jag fick en hel del bra tips om hur jag ska belöna henne hos figgen! Jag krånglade givetvis på stigen också, där jag krigar lydnad med henne i en situation där jag inte behöver det......fullständigt hål i huvet.
Sen på eftermiddagen gick jag och Eva långrunda tillsammans med våra hundar. Trodde Hollie skulle slockna i soffan när vi kom hem.....men nej.

Och idag (söndag) har jag och Eva kört spårtråning och lydnad i Laröd. Det gick sisådär för mig. Hero och Ollis spår gick bra. Speciellt Ollis! Jag fick äran att gå ut spåret på hårdfrusen lera, asfalt och grus. Jag tänkte att det här kommer ju inte att gå....vilka ämnen kan frigöras i frusen miljö? Men det var ingen match för Olli, det tog hon jättefint. Det visar än en gång att man inte ska underskatta deras kapacitet - att inte dalta! Det är så tydligt hur pass mycket mer taggad hunden blir av att verkligen få jobba.


Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar