måndag 7 december 2009

Julfest & lydnad

I lördags skippade vi sökträningen eftersom vi skulle ha julfest på Lomma bk på kvällen. Då stack jag upp till klubben i Laröd och körde lydnad i dagsljus (!) för en gångs skull. Jag körde igenom vårt program, och det ser bra ut tycker jag......vi blir säkrare och säkrare. En klubbkamrat kom fram och tipsade om ett flytande lugnande medel jag kunde ge Hollie........... apporteringen gick kanske för fort för hans smak ;)

Även söndagen tillbringades på Laröd-klubben. Jag körde lydnad och senare även uppletande. Hon tuggar förskräckligt på föremålen, så det får jag försöka få bort. Men jag har en bra fart på henne in till mig numera. Allt går i en jädrans nitti, och jag tycker att hon slarvar i början, men efter ett par skick så lugnar hon sig och börjar arbeta som hon ska.

Julfesten på Lomma bk var jätterolig och vi åt god mat och spelade julklappsspelet! Jag vann bland annat en jättefin uppletar-påse som Anneli gjort. Tack alla för en trevlig julfest! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar