fredag 11 december 2009

Lydnaden

Igår var jag nere i Lomma och tränade lydnad. Hollie har en riktigt fin energi i lydnaden numera tycker jag. Och den energin riktar hon åt rätt håll. Jag upplever att hon blir mindre störd av omgivningen. Jag kämpar med att hålla ordning och reda i lydnaden, och jag tror att jag nu får se resultat av det arbetet. =)
Men! Hon gav ifrån sig ett litet stressgnäll igår, så jag vet att vi balanserar på gränsen.

Jag har även slutat ge henne godis i momenten som belöning. Jag berömmer med rösten i momenten, så har jag istället en ordentlig mysstund med nervarvning och lite godis efter passet.
Det gör träningen enklare, och Hollie verkar inte vara ledsen för det.

I helgen ska det tränas på de passiva momenten. Men först lite sök på lördag förmiddag =)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar