måndag 15 februari 2010

Lördagslydnad!







I lördags skippade vi söket eftersom det fortfarande ligger massor med snö i skogen. Det blev lite lydnadsträning på en snöfri parkering istället. Jag fokuserade på position + kontakt, och det gick bra.
Jag och Jan-Axel hjälpte varandra med budföring också. Jan-Axels lille Utte börjar bli riktigt vass nu! =) När vi körde Hollie så stannade det till en äldre man med kamera och tittade på oss. Han tyckte Hollie var så fin, och undrade om det var en valp (!) Jag förklarade för honom varför det är lätt att tro det, men att hon faktiskt är 2,5 år =)

Mannen, som heter Karl-Evert, är hobby-naturfotograf och tog lite bilder på Hollie och Ann-Maries Pixie.
Eventuellt kunde han tänka sig att komma ut till klubben och plåta våra hundar, givetvis för en ersättning. Det är många på klubben som vill ha bra bilder på sina hundar på appellplanen. Vi får se =)

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    För ordningens skull så får jag nämna att jag inte heter Jan-Axel (med bindes strecket) utan bara Jan med Axel som ett andra namn. Du är inte ensam om detta "misstag" :-)

    //Janne

    SvaraRadera
  2. Hej JAN! =)

    Haha, då ber jag om ursäkt! Jag lider kanske av samma sjuka som Ann-marie, som kallar Andreas för André =)
    Ska skärpa mig!

    /Jonna

    SvaraRadera