onsdag 10 februari 2010

Matvägran!

Kom hem efter jobb idag och skulle ge Hollie hennes mat som jag förberett i morse. Behövde fylla på nytt vatten till henne också, vilket förvånade mig eftersom jag fyllde den på lunchen. Jag satte i alla fall ner matskålen och gav henne ett "varsågod" - då bara glor hon på mig och rusar fram och börjar lapa vatten!
- Ska du inte äta? frågar jag henne.
Nej, det vill hon tydligen inte, för första gången i vår gemensamma historia. Jag blir helt paff och tänker att hon kanske är sjuk!?!
Jag börjar titta henne i munnen och känna på henne, och fattar inte vad som är fel.

Men sen blir det tydligt. Hon har redan ätit!
När jag kommer in i klädkammaren så står dörren till skåpet där jag förvarar hundmaten öppet. Stora damen nu.....kan fixa egen mat minsann. Snart dax för eget plejs också?

UPPDATERING: Senare på kvällen kräkte hon upp det mesta, så det var skönt - för både Hollie och mig! Syntes att hon mådde mycket dåligt =( Och nu finns det lås på dörren in till maten....

3 kommentarer:

  1. Sicken dam! Stackarn fick ont i magen. Tur det gick som det gick!
    Eget plejs? Det har hon ju redan i bilen ;)
    kramis

    SvaraRadera
  2. Visst är dom härliga dom små liven =o)
    Var glad för att hon valde att äta sin mat i alla fall. Imma valde soffan.... :(

    SvaraRadera
  3. "Jag kan fixa o laga min egna mat matte, men jag vill ändå bo kvar här" sa Hollie!! :)
    Skönt att det mesta kom upp på kvällen... :)

    Helt superpraktiska 'overaller' i förra inlägget för att figga i! Men som du skrev, kanske inte så bra att springa i!!! *HAHAHAHAHA*

    Många Kramar

    SvaraRadera