onsdag 19 augusti 2009

Host host

Jag är förkyld.

Ont i halsen. Första gången på flera år.....tror jag.

Tränade hund på klubben i Laröd i måndags. Vi körde platsliggning, med en del (för oss) nya hundar. Det gick bra, hon var lugn och låg inte och tokglodde på de andra hundarna. Hero låg bredvid Hollie, och han gjorde jättebra ifrån sig han med =D

Igår tränade jag på klubben i Lomma. Blev platsliggning där med! Kenneth och Annelie instruerade mig, och vi band fast Hollie i lyktstolpen så att jag skulle kunna gå ifrån henne och slappna av "på riktigt". Det gick bra, och efter en stund låg hon jättefint och var riktigt avslappnad! =) Jag måste ställa mer krav på henne nu.....det är minsann inte acceptabelt att hon lägger så mycket fokus på andra hundar.

Kenneth: Du nämnde akvariefisk....jag har ett till förslag på hobby, om inte hunderiet fungerar för en. Vandrande pinnar! Underhåll: ett salladsblad varannan dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar