söndag 23 augusti 2009

Sökträningen

Sökträningen idag gick faktiskt rätt bra! Transporten av figge in till stigen fungerade utmärkt, och hon skötte sig bra ute hos figgarna =)
Däremot var hon lite virrig i slagen. Hon sprang alltså inte rakt ut, utan det blev mer rally i s-form......Ska köra en del rena dirigeringar nästa gång, så att vi får rättat upp det.
Nästa gång ska jag även "vattna" henne varje gång vi kommer in till stigen, så att hon vet att vi ska stå på stigen ett tag innan vi gör nästa skick. Det får henne förhoppningsvis att ta det lugnare in till stigen den sista biten, och en chans att komma ner lite i varv.

Annars var det full rulle, och det gick jättebra för de andra ekipagen! =D Skönt när alla är på gott humör på fikan efter träningen ;)

Sen åkte vi till klubben i Laröd och körde lite lydnad, så nu har jag en trött och nöjd hund som just nu ligger och slafar på min kudde =)

Tjing!

1 kommentar:

  1. JÄTTEBRA! Nu är det snart bra nog för en akl-tävling!
    Jag har förresten ett litet tält du kan få låna till nästa helg! Tyvärr har jag prioriterat bort SM - jag hinner inte :(
    Har du tid någon dag får du gärna komma förbi på en bit mat o lite trädgårdsarbete...
    Klart fällen är hel - det är väl Ollis dotter och Heros syster! ;) ;)
    kramiz

    SvaraRadera