torsdag 7 januari 2010

Blogg paus

Jag har tagit lite paus i min blogg över jul & nyår. Haft mycket att göra med annat. Men har heller inte tränat hund, så det blir inte mycket att plita ner.

Hollie och jag har mest tagit långpromenader i snön, och hon har fått busa av sig i snön och tagit sina fnatte-rundor.
Däremot tränar jag fortfarande mycket på hur Hollie ska uppföra sig i olika situationer. Som när vi passerar hundar osv. Hon har fortfarande problem att acceptera att hundar går förbi hennes hus....och nu även att andra MÄNNISKOR går förbi hennes hus. Hon har mycket sånt skit för sig.
Det är iofs skönt att hon morrar och markerar när folk går förbi medan jag står och fibblar med nycklarna utanför porten sent på kvällen. Men tant Gren på 4.e våningen tycker nog det är lagom kul kl. 14.00 på dagen....

Nä, startar träning igen i Lomma ikväll. Eller i alla fall träningssnack över en kopp kaffe =)

2 kommentarer:

  1. God fortsättning till er båda!! :)

    Jag förstår vad du menar med att träna på att passera andra hundar osv. Irra har oxå börjat uppföra sig dummt. Jag blir 'lite' sur på henne. Känner att det är svårt att rätta henne på ett bra sätt när jag har Laban med mig oxå, hade behövt ett par ögon till.. *hahaha*
    Sätter du Hollie när du passerar andra eller hur gör du???

    Kramar!

    SvaraRadera