måndag 25 januari 2010

Söndagsträning!

Åkte upp till klubben i Laröd igår och tränade hund med Eva. Vi började med en promenad tillsammans med Olli och Hollie (i koppel). Det går forsatt bra mellan hundarna =) Hollie viftar på svansen och vill ju så gärna leka med mamma Olli, men jag tror inte att hon hade kunnat hantera det så bra. Olli är sansad, men hade inte tvekat om Hollie hade provocerat henne. Så koppelrundor får duga.

Eva tränade lydnad med Olli och det gick jättebra! Är avundsjuk på deras linförighet!!
Själv körde jag framåtslag med Hollie i skogen bakom klubbstugan. Eva ställde upp som figge och jag tränade efter den nya metoden som jag beskrev i förra inlägget. Det gick jättebra! =D

I eftermiddag ska jag träna lydnad tänkte jag. Nu kör vi på!

1 kommentar:

  1. tack för de fina orden ;)
    jag tycker Hollie är jätteduktig hon med. Så som du har henne lös vid sidan på promenad - så skulle jag vilja att Olli också gick - UTAN TJAT TJAT TJAT...
    kram

    SvaraRadera