måndag 23 november 2009

Söklördag och myssöndag

Jo....söket i lördags.
Hollie var helt övertänd, och jag kunde se hur det riktigt kröp under huden på henne! Hon ville bara släppas iväg i rutan så fort som möjligt. Det är helt underbart att ha en sån hund!!
MEN......det ställer till en del också. Och det ställer höga krav på lydnaden. Hon gick ut fint på skicken, och hon markerade de dolda jättebra. Men hon är otäckt nära figgarna......bara ett par decimeter. I övrigt är jag mycket nöjd med hennes markeringar, men inser att jag måste ta itu med avståndet på allvar. Hon måste få respekt för figgarna, och innan dess kommer jag inte att gå ut på tävling!
Jag hade lite problem med ingångarna, men som sagt var hon het på gröten. Här får jag jobba vidare med lydnaden, och verkligen vara konsekvent!

Sen kom familjen på middag i söndags och vi hade jättetrevligt. Maten fick bra betyg, och vi hade uppehåll så att vi kunde gå på julskyltningen =) Sen gick vi hem till mig igen och värmde oss med lite glögg....men det är lite svårt att komma i julstämning i november.
Och Hollie sköter sig så bra med barn. Min brorsdotter som är 7 månader gammal tycker att Hollie är jättespännande, speciellt hennes långa öron. Hollie bara sitter lugnt och låter henne klämma och dra i hennes öron (hårt!), och pela henne i ansiktet. När det blir för jobbigt så går hon bara därifrån.
Min duktiga lilla tös =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar