torsdag 5 november 2009

Lite träning

Var på klubben i Laröd igår och träffade Eva. Gunnar var också där, men i övrigt inte en käft! Kanske det dåliga vädret som bidrar till flykten.
Jag körde ett par budföringar och lite markeringar på Eva.
Och Eva körde linförighet bland annat. Vilken skillnad mot när jag såg dem sist! Vilken härlig linförighet!! Snygg position och superkontakt. Heja Eva =)

Och så ska jag till Norge med jobbet nästa onsdag, så min bror ska passa Hollie. Jag har börjat skriva en lista till honom med tips inför hans hundpassande:

1. Inga legobitar på golvet. (Hollie tuggar inte, så hon vet inte om det är plast eller pellets hon sväljer)
2. Håll kort koppel när du ser annan hund. (Oavsett avstånd till den andra hunden).
3. Lås dörrarna! (hon vet hur man drar i handtagen)
4. Göm alla vantar, mössor, strumpor. (annars blir det dyrt för mig)
5. Hon tittar gärna på naturprogram på TV, speciellt Mitt i naturen. (Det får gärna handla om älg eller björn)
6. Och så ska hon nattas med mycket kel o kramar =)

Hur ska jag klara mig utan min gumma i 2 dagar? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar