fredag 20 november 2009

Lydnaden igår

Jag är nöjd med vårt arbete igår. Jag körde linförighet. Kontakten är nu riktigt bra måste jag säja, i alla fall utan för mycket störning. Positionen blir bättre den med, tränger fortfarande lite, men det är inte alls så illa som för nån månad sen.
Hon är numera också nästan helt ointresserad av andra hundar på planen. Det är när de kastar bollar till sina hundar som Hollie blir extra intresserad - men då vill hon ju bara vara med och leka (hoppas jag?) ;)

Sedan testade vi Sjöstens metod på metall-apporten till Annelis Mix. Jag har aldrig sett någon snabbare hund i sökrutan än Mix! Jädrans vad det går undan. Även i lydnaden är han kanon, förutom just apportering med metall-apporten. Han griper den, men det är väldigt försiktigt. Men Sjösten-metoden funkade inte riktigt, den kanske fungerar bättre om man testar den på trä-apporten först?

Ikväll blir det bara en långrunda tror jag, och imorgon blir det sökträning på Frostavallen!

1 kommentar:

  1. Hej
    Kikade runt på er trevliga sida!
    Roligt att det går bra.
    Söket är iktigt kul, tycker både jaxi o jag!
    kram

    SvaraRadera