lördag 12 september 2009

Lördagens sök =)

Tog en bild på Hollie med sitt lördagsgodis - tuggis! Mina bilder blir lite småsuddiga, eftersom jag har strul med mitt objektiv. Får köpa nytt till mig själv i julklapp =)

Jag är mycket nöjd med vårt sökarbete idag. Jag fick ut precis det jag ville av dagens övningar, och tänker köra på med detta ett tag framöver, och variera det efterhand. Jag ville ha raka skick, och konfliktfritt på ingången och på stigen. Och det gick bra!
Övningen går ut på att figgen, som står placerad 50 meter ut, klickar med en klicker innan jag skickar henne så att vi direkt får rätt riktning. Tanken är sen att klicket ska komma senare och senare, längre fram i träningen, för att till slut endast komma när hon är ända framme hos figgen.
Lydnaden på stigen får jag lägga in successivt.

Nä, nu ska jag och Hollie lägga oss på soffan och softa.....blir nog en lång söndag imorgon på Sofieros parkering.

Tjing!

1 kommentar:

  1. UNDERBART! Låter som att ni fick en träning som ni förtjänade idag ;)
    Vi ses i morgon - TIDIGT...
    kramis

    SvaraRadera