söndag 27 september 2009

Lördagens sökträning!

Söket gick bra! =)
Denna gången kom klicket när hon redan var på väg ut i skicket, och jag tyckte hon svarade bra på det. Grejen är att klicket ska komma när hon är på rakt spår utåt.....hon ska inte hinna vika av åt något håll, vilket kan vara svårt att ha koll på när man ligger figge i kuperad terräng! Men jag kör vidare på detta ett tag till, för det har verkligen gett resultat.

Hela gruppen var rörande överens om att hennes stressnivå i söket är alldeles för hög. I dagsläget belönar vi henne med kamptrasan, som är den ultimata belöningen för Hollie, men den är samtidigt den största stressfaktorn.
Hade varit kanon om det hade räckt med godis som belöning hela vägen! Så vid nästa sökträning ska jag inte presentera kamptrasan överhuvudtaget, utan bara köra godis och röstbelöning - så får vi se hur det går =)

Idag ska jag & gumman hem till min bror. Vi ska fira pappas födelsedag och äta älggryta....mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar