fredag 11 september 2009

Torsdagsträning

Torsdagsträningen igår blev mycket lärorik. För varje "misslyckande" jag gör, lär jag mig fantastiskt mycket om mig själv - och hunden.
Ann-marie och Kenneth kom med mycket bra synpunkter på min träning igår, och de diskussioner som uppstår kring kaffepauserna blir alltid intressanta.
Jag som egentligen inte tycker lydnadsträning är speciellt kul, blir faktiskt mer intresserad ju djupare in i ämnet vi kommer.
Fakta är att hundträning är mycket komplext och att det inte bara finns en sanning som gäller för alla. Svårigheterna ligger i att anpassa träningen efter individen. Och här kommer erfarenheten in, som lyckligtvis flera besitter i vår träningsgrupp.

Det gick jättebra för Ann-marie igår, som ska tävla lydnad på söndag. Lycka till Ann!! Synd att jag inte kan komma och titta, för vi har ju hand om parkeringen på Hundutställningen på Sofiero på söndag.
Kenneth tränar framåtsändandet, där Gino gärna pinnar på lite för fort. Där hjälper vi honom genom att gruppen försöker få stopp på honom ca 5 meter innan gruppen. De sista övningarna igår gick riktigt bra!

Idag blir det spårträning med Eva! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar