fredag 4 september 2009

Torsdagsträning

Körde linförighet på Lomma Bk igår, och det gick rätt bra. Sen när resten av träningsgruppen kom, blev det platsliggning i grupp, som fortfarande inte är bra för vår del. Gumman ligger och spejar på allting som händer runt omkring (dock inte på de andra hundarna!), och hon ligger mycket löst. När hundförarna går iväg bort till skulet för att "försvinna", tror jag att hon associerar det med markeringsövningarna som vi gjort på samma ställe förut. Kanske ska ha platsliggningen åt ett annat håll nästa gång.

Jag och Hollie fick också vara försökskaniner till Roland och Conny när de repeterade inför söndagens korning, som Roland ska vara testledare för. Det var kampövningarna som tränades, och de sa att Hollie fick full pott!

Sökträning på söndag! Ska sätta mig och skriva rent anteckningarna från förra söket. Det var rätt mycket jag skulle komma ihåg! Bland annat: På de 4 första skicken vill jag att hon ska få se figgen, som sedan gömmer sig, så att vi får ett rakt skick utåt. Och så ska jag vattna henne på stigen efter varje skick. Eftersom jag och figgarna belönar henne med kamp, så blir vattningen ett sätt att dra ner henne i varv mellan skicken.
Och framför allt: jag ska vara lugn och positiv! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar